وب

تو

نت

طراحی سایت در تهران

برای طراحی سایت در تهران با ما تماس بگیرید

یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

از زمان گسترش استفاده از اینترنت زمان زیادی نمی گذرد، استفاده از اینترنت با پیدایش تلفن های همراه هوشمند به اوج خود رسید. مردم دریافته اند که با استفاده از اینترنت می توانند بسیاری از نیاز های خود را بر طرف کنند. در همین راستا وب سایت های مختلفی طراحی و راه اندازی شده اند که با استفاده از آنها می توان به بسیاری از نیاز ها پاسخ داد. یکی از انواع سایت های پر بازدید وب سایت های فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی هستند. در این سایت ها که اخیرا طراحی آنها بیش از قبل شده است، هر نوع کالایی را می توان به فروش رساند.
با آنکه تعداد فروشگاه های اینترنتی بسیار زیاد است، اما فقط تعداد محدودی از آنها توانسته اند در میان مردم شناخته شوند و مشتریان بسیاری بدست بیاورند. به همین دلیل در این نوشتار سعی دارید به معرفی ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب بپردازیم.

ضرورت راه اندازی فروشگاه آنلاین برای کسب و کار ها
در دهه جدید دنیای تجارت به سرعت در حال تغییر است، به نحوی که این تغییرات سریع در هیچ زمانی از تاریخ  رخ نداده است. به همین دلیل ما نیز باید خود را با تغییرات آنلاین جدید وقف دهیم و هم گام با آن تغییر کنیم.
امروزه با توجه به شرایط پیش آمده پاندومی در سراسر جهان، مردم ترجیح می دهند خرید های خود را از خانه و به دور از هر گونه سختی انجام دهند. این امر باعث شده کسب درآمد از راه تجارت الکترونیک بالا رود. اگر صاحب کسب و کار فروش هستید و به دنبال راه اندازی سایت فروشگاهی می باشید یا اینکه فروشگاه آنلاین دارید و می خواهید آن را ارتقا دهید باید از تمامی نکات مهم فروش آنلاین و تجارت الکترونیک آگاه باشید.
صرفا راه اندازی فروشگاه آنلاین نمی تواند به کسب و کار شما رونق ببخشد. هر نوع فروش و تجارتی دارای اساس و تکنیک هایی است که باید به خوبی از آنها آگاه بود. شما باید تدابیری را اتخاذ کنید که مشتریان با خرید از وب سایت شما بهترین تجربه خرید آنلاین را تجربه کنند. سرعت بارگذاری سریع سایت، جستجوی آسان، تصاویر با کیفیت محصولات، طراحی مناسب برای موبایل و موارد دیگر لازمه یک وب سایت کاربر پسند می باشد.
طراحی فروشگاه اینترنتی
اولین گام برای تجارت آنلاین موفق، راه اندازی یک سایت فروشگاهی مناسب است. همانطور که دیده اید صد ها نوع فروشگاه آنلاین در فضای اینترنت راه اندازی شده اند، اما فقط تعداد معدودی از آنها توانسته اند در میان مردم شناخته شوند و بازدید کننده زیادی بدست بیاورند.
اگر بزرگترین فروشگاه شناخته شده را در سطح شهر داشته باشید اما وب سایت شما خوب طراحی نشده باشد، نمی توانید مشتریان آنلاین زیادی بدست بیاورید. وقتی یک فروشگاه آنلاین به طرز درست و مناسب طراحی شود دو هدف را به ارمغان خواهد آورد. اول اینکه این امکان را به بازدید کننده می دهد که در مدت زمان بسیار کمی کالای مورد نیاز خود را در سایت پیدا کرده و آن را خریداری نماید. مورد بعدی باعث انتقال حس خوشایندی به کاربر می شود و این حس باعث بازگشت دوباره وی به سایت و خرید می گردد.
سرعت وب سایت
سرعت وب سایت در جذب مخاطب و مشتری بسیار اهمیت دارد. یکی از عوامل اصلی در موفقیت تجارت آنلاین سرعت لود سایت می باشد. در یکی از مطالعاتی که اخیرا منتشر شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که اگر یک سایت فروشگاهی روزانه 100 هزار دلار درآمد داشته باشد یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت می تواند باعث از دست رفتن 2.5 میلیون دلار به صورت سالانه شود. سرعت کند سایت بدون شک مخاطب را از وب سایت ناراضی می کند و این امر دلیلی بر کاهش فروش و از دست رفتن سرمایه در تجارت الکترونیک است. همیچنین یکی از فاکتور های مهم سئو و بهینه سازی سایت، افزایش سرعت بارگذاری صفحات است.
به همین دلیل لازم است که وب سایت خود را از نظر بصری و فنی برای بارگذاری سریع صفحات بهینه سازی کنید. دلایل بسیاری وجود دارند که می توانند باعث کند شدن سرعت سایت شوند. در ابتدا باید در انتخاب میزبان و هاست دقت لازم را داشته باشید. در برخی از مواقع طراحی وب سایت فروشگاهی کاملا بر اساس سئو و بهینه سازی سایت است اما به دلیل انتخاب هاست نامناسب سرعت سایت تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. میزبان شما باید ظرفیت میزبانی از تعداد بالایی از کاربران در یک زمان را داشته باشد. یکی از راه حل های مهم استفاده از شبکه تحویل محتوا CDN می باشد.
پیکربندی مناسب صفحات سایت
همانطور که در بالا گفته شد اگر طراحی سایت مناسب نباشد تعداد قابل توجهی از مشتری بالقوه فعلی خود را از دست خواهید داد. پیکربندی سایت باید سازمان یافته مناسب با سلیقه مشتریان شما باشد. مخاطب باید بتواند به راحتی سایت را مرور کند و محصولات مورد نظر خود را به سبد کالا اضافه نماید. این نکته بسیار مهم است که مشتری بتواند به سرعت کالای مورد نظر خود را در سایت بیابد. به همین دلیل افزودن ابزار جستجو در سایت می تواند کمکی به وی باشد. تمامی عناصر مهم و قابل کلیک را در صفحه اصلی طراحی کنید تا مخاطب بتواند از این طریق به قسمت های دیگر سایت نیز گردش داشته باشد.
فرآیند پرداخت آسان
یکی از مهمترین موارد در طراحی سایت فروشگاهی، طراحی فرآیند پرداخت است. مشتری بعد از کامل کردن سبد خرید خود باید به راحتی بتواند عملیات پرداخت را در محیطی امن انجام دهد. بسیاری از سبد خرید ها در فروشگاه های آنلاین به دلیل نحوه پرداخت نا مناسب رها می شوند، پس باید از این اتفاق در سایت خود جلوگیری کنیم.
در ابتدا لازم است صفحه پرداخت را تک صفحه ای طراحی کنید. یعنی لازم نیست برای یک پرداخت ساده مشتری گزینه های مختلف را در هر صفحه جداگانه انتخاب کند. تنها کافیست نحوه پرداخت و درگاه بانک مورد نظر از سوی مشتری انتخاب شود. نیازی به درج گزینه های اضافی نیست. همچنین در طراحی صفحه پرداخت به طراحی هر چه ساده تر صفحه بی اندیشید. نیازی به افزودن های عناصر و المان های اضافی نیست.
برخی از مواقع کاربر در سایت ثبت نام نمی کند و و به عنوان میهمان قصد خرید از فروشگاه شما را دارد. اما در زمان کلیک بر پرداخت با یک پیام مواجه می شود. در این مواقع لازم نیست که با ایجاد یک سد به نام ” ابتدا وارد شوید ” وی را وادار به ثبت نام در سایت کنید. اجازه دهید کاربر بدون ثبت نام هم بتواند از سایت خرید فوری داشته باشد. بعد از پرداخت می توانید اطلاعات وی را ثبت نمایید.
در برخی از فروشگاه های اینترنتی متاسفانه هزینه های اضافی بعد از انتخاب کالا و قبل از پرداخت و یا حتی در زمان پرداخت به کاربران نمایش داده می شود. به عنوان مثال فرض کنید شما از هزینه ارسال و بسته بندی فروشگاه بی اطلاع هستید بعد از انتخاب کالا و تکمیل سبد خرید در زمانی که می خواهید به صفحه پرداخت هدایت شوید از هزینه حمل و نقل و بسته بندی با خبر می شوید در این صورت اگر آن هزینه ها زیاد باشند بدون شک سبد خرید خود را رها خواهید کرد. پس بهتر است که برای حفظ حقوق مشتری در یک صفحه جدا تمامی هزینه های اضافی افزوده و به اطلاع کاربر برسد.
یکی دیگر از موارد جذب کاربر امکان انتخاب روش های پرداخت است. برخی از افراد به پرداخت آنلاین اعتمادی ندارند یا کارت بانکی آنها امکان پرداخت اینترنتی را ندارد به همین دلیل می توانید گزینه های دیگری چون پرداخت کارت به کارت یا پرداخت درب منزل نیز به گزینه های پرداخت اضافه کنید. با آنکه شاید این گزینه های برای حسابداری شما دشوار باشد اما برای جذب مشتری بسیار کارآمد است.
نحوه ارسال کالا
یکی دیگر از موارد مهم در فروشگاه های آنلاین، گزینه های مربوط به نحوه ارسال کالا می باشد. در ابتدا لازم است در یک صفحه جداگانه انواع نحوه ارسال و حمل و نقل کالا به اطلاع مشتری برسد تا تمامی سوالات وی در این باره پاسخ داده شود.
برای ارسال کالا می توانید گزینه های مختلفی را اتخاذ کنید. امروزه مردم تمایل دارند خرید آنها به سرعت ارسال شود حتی اگر قیمت ارسال بالا باشد معمولا گزینه ارسال سریع را انتخاب می کنند. به همین دلیل از درج این گزینه غافل نشوید.
همچنین می توانید برای افزایش مشتری و همچنین تشویق به خرید بیشتر از گزینه ارسال رایگان نیز استفاده نمایید. مثلا یک مبلغ خاص را انتخاب کنید و ارسال برای بیشتر از آن مبلغ خرید را رایگان در نظر بگیرید. یا برای مشتریانی که برای چندمین باز از شما خرید می کنند به عنوان هدیه ارسال رایگان در نظر بگیرید.
این موارد در دیجیتال مارکتینگ یکی از راه های افزایش مشتری و افزایش مبلغ خرید مشتریان است. با این موارد به راحتی می توانید کالا های بیشتری را از طریق سایت به فروش برسانید.
توضیحات و تصویر مربوط به هر محصول
متاسفانه تعداد بسیار معدودی از فروشگاه های آنلاین در فروش و ارائه محصولات خود صداقت را رعایت نمی کنند و این کار باعث شده برخی از مردم به خرید آنلاین اعتماد نداشته باشند. اما شما می توانید با ارائه تصویر واقعی از هر محصول و درج توضیحات کامل همراه با جزئیات مخاطبان خود را به خرید تشویق کنید.
تصاویری که برای هر کالا در نظر گرفته می شود، باید واقعی و با کیفیت و توسط خود تیم شما گرفته شده باشد. نمایش جزئیات کالا در همه ابعاد در عکس های جداگانه می تواند به مشتری در انتخاب بهتر کمک نماید. بدون شک تصاویر کاتالوگی و غیر واقعی و بی کیفیت از محصولات می تواند باعث از دست رفتن مشتریان فعلی و احتمالی شود.
در درج توضیحات نیز تمامی مشخصات و ویژگی های کالا را در همه ابعاد ذکر کنید. درج سایز، اندازه، ویژگی های فیزیکی، جنس و … بسته به نوع کالا بسیار مهم است و باعث بر طرف شدن بسیاری از سوالات کاربران می شود. همچنین می توانید کلمات کلیدی مناسب SEO را در عناوین و توضیحات محصول خود اضافه کنید.
طراحی سازگار با موبایل
همانطور که بار ها گفته ایم ریسپانسیو بودن قالب سایت برای سئو بسیار مهم و ضروری است. سازگاری صفحات سایت با تلفن های همراه همچنین برای کاربران اهمیت بالایی دارند. وقتی پیکربندی صفحات در موبایل کاربران مناسب نباشد بدون شک آنها فروشگاه شما را ترک خواهند کرد بدون آنکه حتی پیمایش کوتاهی در سایت داشته باشند.
بیش از نیمی از کاربران اینترنت از طریق موبایل های خود به اینترنت متصل هستند. پس رعایت حقوق این افراد بسیار مهم است و به راحتی می توان آنها را به ترافیک سایت دعوت نمود. برخی از فروشگاه های اینترنتی از این موضوع غافل هستند و با طراحی اپلیکیشن سعی در جذب کاربران دارند. قبل از هزینه برای طراحی اپلیکیشن های موبایلی به یاد داشته باشید که اغلب کاربران تمایلی به دانلود برنامه های اضافه در موبیل خود ندارند و ترجیح می دهند خرید خود را از طریق وب سایت انجام دهند. حتی می توان گفت سایت ها برای آنها قابل اطمینان تر ز نرم افزار های موبایلی است.
پس در هنگام طراحی قالب سایت، طراحی سازگار با موبایل را فراموش نکنید. طراحی پاسخگو باعث می شود سایت شما به اندازه صفحه نمایش کاربر، پیکربندی شده و خوانایی آن راحت تر شود.
پشتیبانی فروش
در فروش آنلاین جزئیات و سوالات مختلفی وجود دارد. بخصوص آنکه این شیوه خرید در ایران به تازگی در میان مردم گسترش یافته است. به همین دلیل پاسخ به سوالات مشتری و کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. در بسیاری از مواقع مشتری صد در صد قصد خرید از سایت را دارد اما به دلیل نرسیدن به پاسخ سوالاتی که در ذهن دارد از خرید صرف نظر می کند.
امکان پشتیبانی آنلاین و پاسخ سریع به کاربر می تواند تا حد قابل توجهی میزان فروش سایت را افزای دهد. مشتری باید بتواند قبل و بعد از خرید به پاسخ سوالات خود برسد. طراحی صفحات پرسش های متداول، مقالات، راه های ارتباطی و همچنین استفاده از بات های پشتیبانی می تواند به مشتری در خرید بهتر کمک نماید. در بسیاری از مواقع شما با پشتیبانی صحیح می توانید کاربر و مخاطب را به مشتری بالقوه تبدیل کنید.
استفاده از کانال های بازاریابی اینترنتی
فروش اینترنتی تنها با فروشگاه اینترنتی محدود نمی شود، شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی نیز به فروش بیشتر دست بیابید. البته درگاه فروش اصلی شما باید فروشگاه اینترنتی باشد و با ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی کاربران را به خرید از سایت دعوت کنید.
در صفحات اجتماعی خود می توانید کالا های موجود و جدید را به اطلاع کاربران برسانید و یا حتی می توانید از طریق آنها وب سایت خود را پشتیبانی کرده و پرسش مخاطبان پاسخ دهید. استفاده از همه کانال های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی شما را در فروش بهتر کمک می کند.
با استفاده از شبکه های اجتماعی همچنین می توانید به تبلیغات برند و فروشگاه خود بپردازید. یکی از بهترین کانال های تبلیغات اینترنتی در سال های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد.
طراحی عناصر CTA
یکی از بهترین ترفند های بازاریابی آنلاین استفاده از CAT: Call To Action می باشد. CAT به معنای دعوت به عمل است، یعنی آنکه با طراحی برخی عناصر خاص کاربر را بدون آنکه مجبور باشد به یک عمل خاص دعوت کنید. ( در اصل این عمل را به اجبار انجام داده بدون آنکه بداند.)
CTA می تواند ثبت نام در خبرنامه سایت، وارد کردن آدرس ایمیل برای دریافت تخفیف یا ادامه دادن به صفحه بعدی باشد. ثبت نام رایگان، بیشتر بدانید، اشتراک رایگان و دیگر موارد می تواند عناصر دعوت به عمل باشد. از این طریق می توانید اطلاعات مشتری را ثبت و وی را به خرید دعوت کنید.تبلیغات مناسب
استراتژی فروش اگر به درستی طراحی شود، می تواند باعث افزایش سرمایه کسب و کار شما شود. یکی از استراتژی های مهم فروش، تبلیغات است. همانطور که در بالا گفته شد یکی از راه های مناسب تبلیغات استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. برای تبلیغات و برپایی کمپین های تبلیغاتی راه های مختلفی وجود دارد. اما اگر در ابتدای مسیر هستید و بودجه کافی برای تبلیغات خود ندارید می توانید بازاریابی و تبلیغات فروشگاه خود را در سایت خود انجام دهید. برای این کار کافیست:
ارائه تخفیفات مختلف: یکی از بهترین شیوه های جذب مشتری ارائه تخفیف است. تخفیف در وب سایت های فروشگاهی می تواند در قالب تخفیف برای خرید اول، تخفیف برای مبالغ مشخص بیشتر ( مثلا 20 هزار تومان تخفیف برای خرید های بیشتر از 250 هزار تومان)، تخفیف برای به اشتراک گذاری محصولات در صفحات اجتماعی کاربر و … ارائه شود.
پیشنهاد به مشتری: شما می توانید گزینه پیشنهاد را در سایت طراحی کنید. به این ترتیب وقتی کاربر کالایی را انتخاب کرد شما با این گزینه کالا های مرتبط با آن انتخاب را به وی پیشنهاد دهید. در بسیاری از مواقع کاربر اقدام به انتخاب کالای پیشنهادی ی کند.
از دیگر روش های تبلیغات در سایت می توان به فروش ویژه آخر فصل و ارسال ایمیل های خبررسانی به کاربران اشاره نمود.با انجام راهکار های بالا امید است بتوان تا حد قابل توجهی درصد فروش را از طریق فروشگاه اینترنتی افزایش داد.
در اینجا خلاصه ای از راه هایی که می توانید با به کارگیری آنها فروشگاه الکترونیکی خود را ارتقا دهید معرفی می شود:

طراحی وب سایتی ساده و سریع اما با عملکرد بالا
نحوه پرداخت آسان با انتخاب گزینه های متعدد شیوه پرداخت
استفاده از روش های مختلف ارسال و حمل و نقل
درج تصاویر با کیفیت و واقعی از محصولات همراه با توضیحات جزئی
طراحی قالب سایت سازگار موبایل
پشتیبانی خوب مشتری
استفاده از کانال های مختلف فروش و بازاریابی
استفاده از ترفند های CAT
انجام تبلیغات مختلف و شروع آنها خود سایت

با توجه به روند افزایش فروش آنلاین در میان کسب و کار های مختلف و افزایش خرید آنلاین توسط مردم، پیشبینی می شود در ماه های آینده فروشگاه های اینترنتی تنها روش خرید مردم شوند. اگر به تازگی به تجارت آنلاین وارد شده اید یا قصد فروش آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی را دارید به شما پیشنهاد می شود با شرکت طراحی وب سایت وب تو نت مشاوره داشته باشید.شرکت طراحی سایت وب تو نت با سابقه ای که در حوزه فناوری اطلاعات دارد به راحتی می تواند شما را در طراحی و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی یاری نماید. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ما و همچنین طراحان سایت با دانش به روز خود می توانند یک فروشگاه اینترنتی خوب را برای شما راه اندازی کنند. برای مشاوره رایگان می توانید به صورت آنلاین یا حضوری ما در ارتباط باشید.