بروز رسانی May 2020 گوگل
در چهارم ماه مه 2020، گوگل شروع به بروزرسانی هسته ی ماه مه کرد.
این بروزرسانی، یک بروزرسانی گسترده و بسیار بزرگ است و انجام آن به طور کامل حدود دو هفته طول خواهد کشید. چندین شرکت معتبر داده پردازی که نتایج جستجوی گوگل را دنبال می کنند، بیان کرده اند که این یکی از بزرگترین و طولانی مدت ترین بروزرسانی های هسته ی گوگل است.
مانند تمام بروزرسانی های هسته ی دیگر، این هم یک بروزرسانی جهانی است و محدود به یک منطقه، زبان و یا دسته ی خاصی از وب سایت ها نمی باشد.
این یک بروزرسانی هسته ی گسترده ی کلاسیک می باشد که گوگل هر چند ماه یکبار انجام می دهد.
بروزرسانی های قبلی
جدیدترین بروزرسانی قبلی مربوط به ژانویه ی 2020 بود و پیش از آن در سپتامبر 2019 بود که از دیدگاه خیلی از متخصصین سئو و وبمستر ها، یک بروزرسانی ضعیف بود که حتی گفته شد تأثیر بروزرسانی های قبلی را نداشته است. گوگل همچنین در ماه نوامبر یک بروزرسانی منشتر کرد، اما آن بروزرسانی مربوط به رتبه بندی های محلی بود.
اما بروزرسانی ماه مه 2020 همانطور که پیشتر نیز گفته شد بسیار بزرگ است. چندین شرکت داده ی جستجو گفته اند که این بروزرسانی بسیار بزرگ و قابل توجه است. این بروزرسانی هنوز به پایان نرسیده است.
بر اساس مشاهدات و نمودار ها گفته شده است که این بروزرسانی یک هیولای مطلق است و همچنین گفته شده است که بروزرسانی May 2020 از بروزرسانی ماه ژانویه که آن هم خیلی بزرگ بود، کمی بزرگتر است و در این نسخه کمی از بروزرسانی ماه ژانویه نیز استفاده شده است.
بروزرسانی ماه مه 2020 قوی تر است و بر SERP و موقعیت ها تأثیر می گذارد. در این بروزرسانی ابزار جستجوی سنسور نمره ی 9 را نشان می دهد. این در حالیست که این ابزار در بروزرسانی ماه ژانویه نمره ی نزدیک به 8 را داشت. این خود نشان دهنده ی بزرگی این بروزرسانی اخیر گوگل می باشد.
بر اساس مشاهدات و گزارشات، صنایعی که بیشتر از بقیه تحت تأثیر این بروزرسانی قرار گرفته اند، عبارتند از: صنعت مسافرت، املاک و مستغلات، صنعت بهداشت، صنعت حیوانات خانگی و در آخر مردم و جامعه.
ماتریس های جستجو
طبق گزارشات در بروزرسانی ماه مه 2020 بر روی ناحیه ی E.A.T معمولی کمتر تمرکز شده است.
به نظر می رسد که گوگل در حال کار، بر روی ترکیب فاکتور های محتوا و برند است (شاید شامل داده های کاربر و CTR باشد).
جامعه ی سئو
در جامعه ی سئو، هیچگونه کمبود بحثی پیرامون این بروزرسانی چه در بحث های آنلاین و چه در رسانه های اجتماعی وجود ندارد.
برخی از مردم ادعا کرده اند که بیش از 90% از ترافیک ارگانیک خود را که از طریق گوگل به دست می آورده اند را از دست داده اند، در حالیکه عده ی دیگری از مردم گفته اند که اینچنین نبوده و این بروزرسانی برایشان خوب بوده است.
اگر از بروزرسانی ها ضربه خورده اید، چه کاری باید انجام دهید؟
گوگل پیشنهاداتی برای کسانی که تحت تأثیر منفی بروزرسانی ها قرار گرفته اند، داده است. البته هیچگونه فعالیت خاصی برای پوشاندن این موضوع وجود ندارد. در واقع تحت تأثیر منفی قرار گرفتن بروزرسانی ها، نشان از این نیست که چیزی در صفحه ی وب سایت شما اشتباه است. اگرچه، گوگل لیستی از سؤالاتی را تهیه کرده است که در صورت ضربه خوردن از بروزرسانی ها، پیشنهاد می شود که مورد بررسی قرار دهید.
چرا ما مراقب هستیم؟
معمولاً جدا کردن کاری که شما نیاز دارید انجام دهید به منظور معکوس کردن ضربه ی الگوریتمی ای که سایت شما دیده است، کار سختی است و وقتی نوبت به بروزرسانی های هسته ی گوگل می رسد، این کار حتی سخت تر هم می شود. اگر سایت شما از یک بروزرسانی ضربه خورده است، اغلب پیشنهاد می شود که به عقب برگردید و همه چیز را از نو بررسی کنید تا بتوانید راه حلی برای بهبود کلی سایت خود انجام دهید.
چرا بروزرسانی ها باعث عدم ثبات رتبه بندی می شود؟
یکی از دلایل بی ثبات بودن نتایج جستجو اینست که ممکن است مدتی طول بکشد تا تغییرات به تمام مراکز داده در سراسر جهان اعمال شود. وقتی مرورگر شما به یک مرکز داده مراجعه می کند، می تواند داده های قدیمی و یا داده های جدید را دریافت کند.
دلیل دیگر برای توضیح تغییرات مداوم این است که چندین عامل در حال تغییر هستند.
چیزی که معمولاً اتفاق می افتد این است که یک بروزرسانی دنباله ای از به همراه دارد که باعث می شود بسیاری از کمبود ها برعکس شوند. از این حالت معکوس به عنوان مثبت کاذب یاد می شود. مثبت کاذب زمانی است که یک سری از سایت ها به طور ناخواسته تحت تأثیر یک بروزرسانی قرار می گیرند. بعد از یک بروزرسانی، مهندسین گوگل ممکن است بازخورد ها را اندازه بگیرند، نتایج جستجو را مرور کنند و یک سری تغییرات را برای تصحیح مثبت های کاذب ایجاد کنند.
هدف از بروزرسانی ها چیست؟
درک این موضوع مهم است که بروزرسانی های بزرگ گوگل، صنعت خاصی را هدف قرار نمی دهد. اگرچه تغییرات ایجاد شده در الگوریتم های گوگل ممکن است تأثیرات خاصی بر یک سری از صنایع داشته باشد، اما گوگل این کار را برای هدف قرار دادن و تحت تأثیر گذاشتن آنها نمی کند.
گوگل تاریخچه ی جدیدی از بروزرسانی های هسته ای بزرگ و گسترده منتشر کرده است که بر روی فاکتور هایی مانند درک تمایل و هدف جستجوی کاربر و موضوعات و محتوای وب سایت ها و چگونگی ارتباط آن صفحات با گزارش های جستجو تأثیرگذار است.
به عنوان مثال، تغییر در درک بهتر تمایلات و هدف جستجو می تواند بر چگونگی رتبه بندی گوگل بر سایت های مرتبط با پزشکی تأثیر بگذارد.
اگر گوگل مشخص کند که جستجوگران به دنبال پاسخ های علمی برای گزارش های مربوط به سلامت هستند، ممکن است بر روی سایت هایی با محتوای درمان های طبیعی اثر منفی داشته باشد.
بنابراین اگر به نظر می رسد که سایت های مرتبط با پزشکی به طور نامناسب تحت تأثیر قرار گرفته اند، این می تواند تأثیر تغییر در درک هدف جستجو باشد.
عوامل مرتبط با لینک، همچنین بخشی از بروزرسانی های الگوریتم اخیر گوگل است، مانند زمانی که گوگل تصمیم گرفت به طور انتخابی از برخی از پیوند های بدون پیگیری برای اهداف رتبه بندی استفاده کند.
جایزه ی بروزرسانی ها چیست؟
گوگل به هیچ وجه به سایت ها به خاطر داشتن کیفیت خاصی جایزه نمی دهد. گوگل وب سایت ها را بخاطر چگونگی ارتباط آنها با گزارش های جستجو، رتبه بندی می کند.
گوگل همچنین از سیگنال های پیوند برای مشخص کردن محبوبیت یک سایت و اینکه برای چه چیزی مرتبط است، استفاده می کند.
آیا بروزرسانی ها بر روی کیفیت کنترل دارد؟
گوگل علاقه ندارد که سایت های با کیفیت پایین را رتبه بندی کند. مهمترین چیزی که وجود دارد اینست که آیا یک سایت می تواند کاربرانش هنگامی که چیزی را جستجو می کنند، راضی نگه دارد یا خیر؟!
در واقع گوگل صفحات وب را بخاطر مرتبط بودن آنها با گزارش جستجو رتبه بندی می کند.
خلاصه
بهتر است تا زمانی که تغییرات بروزرسانی ها به طور کامل تمام و منتشر نشده اند، صبر کنید.
همچنین بهتر است سایت های برنده را مورد بررسی قرار دهید تا دلیل موفقیت آنها بیابید.